Konfiguracja metod płatności

Dla każdego kanału płatności należy utworzyć metodę płatności. Przekierowanie do PayU/Dotpay następuje na podstawie nazwy kanału płatności.

Polecane opcje to:

  • PayU – Szybki przelew
  • Płatność BLIK
  • Płatność kartą

Dostępne są także:

  • PayU | Raty (od 300 zł)
  • PayPo | PayU Płacę później
  • Twisto | PayU Płacę później
  • Credit card (dla sklepów w j. angielskim)
  • Kreditkarte (dla sklepów w j. niemieckim)

Uwaga: na ekranie wyboru metody płatności, metody są ułożone alfabetycznie i nie można tego zmienić. Ponadto, nie można też zmienić w przyszłości wielkości liter. Czyli jak raz zapiszemy "Szybki Przelew" to nie będzie można już zmienić tego na "Szybki przelew".

Możesz nazwać metody płatności według swoich upodobań, dowiedz się więcej: Nazewnictwo metod płatności

Utworzenie manualnej metody płatności

  1. Zaloguj się jako właściciel sklepu.
  2. W panelu administracyjnym Shopify przejdź do opcji Settings > Payments.
  3. W sekcji Manual payment methods, kliknij rozwijane menu Manual payment methods i wybierz opcję Create custom payment method.
  4. W polu Custom payment method name metody płatności wprowadź nazwę metody płatności.
  5. W polu Additional details wprowadź wszelkie informacje, które chcesz wyświetlić obok metody płatności w checkout, na przykład:

    Po kliknięciu "Zamawiam i płacę", nastąpi przekierowanie do serwisu PayU w celu dokonania bezpiecznej płatności.
  6. Pole Payment instructions pozostaw puste.
  7. Kliknij Activate.

Uwaga: W Shopify występuje obecnie błąd. Aby móc dodać kolejną metodę płatności, po utworzeniu odśwież stronę.

Uwaga: Jeżeli konto nie ma aktywowanego danego kanału (np. kart lub rat), taki kanał nie będzie działał do momentu aktywacji. W takim przypadku należy po utworzeniu tej metody płatności od razu ją dezaktywować do momentu, aż kanał stanie się dostępny.

Dezaktywacja manualnej metody płatności

Aby zrezygnować z obsługiwania określonego typu manualnej metody płatności, możesz w dowolnym momencie ją dezaktywować.
  1. Zaloguj się jako właściciel sklepu.
  2. W panelu administracyjnym Shopify przejdź do opcji Settings > Payments.
  3. W sekcji Manual payment methods, kliknij przycisk Edit obok manualnej metody płatności, którą chcesz dezaktywować.
  4. Kliknij przycisk Deactivate.
  5. Kliknij ponownie przycisk Deactivate, aby potwierdzić.

Po dezaktywacji metody płatności możesz ją ponownie aktywować w dowolnym momencie za pomocą opcji rozwijanego menu  Manual payment methods w sekcji Manual payments.

Czy to odpowiada na Twoje pytanie? Dziękujemy za opinię There was a problem submitting your feedback. Please try again later.