Konfiguracja metod płatności
Dla każdego kanału płatności należy utworzyć metodę płatności. Przekierowanie do PayU/Dotpay następuje na podstawie nazwy kanału płatności.
Polecane opcje to:
- PayU – Szybki przelew
- Płatność BLIK
- Płatność kartą
Dostępne są także:
- PayU | Raty (od 300 zł)
- PayPo | PayU Płacę później
- Twisto | PayU Płacę później
- Credit card (dla sklepów w j. angielskim)
- Kreditkarte (dla sklepów w j. niemieckim)
Uwaga: na ekranie wyboru metody płatności, metody są ułożone alfabetycznie i nie można tego zmienić. Ponadto, nie można też zmienić w przyszłości wielkości liter. Czyli jak raz zapiszemy "Szybki Przelew" to nie będzie można już zmienić tego na "Szybki przelew".
Możesz nazwać metody płatności według swoich upodobań, dowiedz się więcej: Nazewnictwo metod płatności
Utworzenie manualnej metody płatności
- Zaloguj się jako właściciel sklepu.
- W panelu administracyjnym Shopify przejdź do opcji Settings > Payments.
- W sekcji Manual payment methods, kliknij rozwijane menu Manual payment methods i wybierz opcję Create custom payment method.
- W polu Custom payment method name metody płatności wprowadź nazwę metody płatności.
- W polu Additional details wprowadź wszelkie informacje, które chcesz wyświetlić obok metody płatności w checkout, na przykład:
Po kliknięciu "Zamawiam i płacę", nastąpi przekierowanie do serwisu PayU w celu dokonania bezpiecznej płatności. - Pole Payment instructions pozostaw puste.
- Kliknij Activate.
Uwaga: W Shopify występuje obecnie błąd. Aby móc dodać kolejną metodę płatności, po utworzeniu odśwież stronę.
Uwaga: Jeżeli konto nie ma aktywowanego danego kanału (np. kart lub rat), taki kanał nie będzie działał do momentu aktywacji. W takim przypadku należy po utworzeniu tej metody płatności od razu ją dezaktywować do momentu, aż kanał stanie się dostępny.
Dezaktywacja manualnej metody płatności
- Zaloguj się jako właściciel sklepu.
- W panelu administracyjnym Shopify przejdź do opcji Settings > Payments.
- W sekcji Manual payment methods, kliknij przycisk Edit obok manualnej metody płatności, którą chcesz dezaktywować.
- Kliknij przycisk Deactivate.
- Kliknij ponownie przycisk Deactivate, aby potwierdzić.
Po dezaktywacji metody płatności możesz ją ponownie aktywować w dowolnym momencie za pomocą opcji rozwijanego menu Manual payment methods w sekcji Manual payments.